]

Sabtu, 6 Disember 2008

jom teka teki menangi topup free..

celcom rm 10
atau
maxis rm10


jom menang kuiz utk Topup Rm 10..xkira anda pakai maxis,digi,celcom..
ala...Rm 10 dah cukup bermakna drpd anda masuk blog semata2 coment..
pemenang hanya seorg sahaja setiap minggu..hari khamis jawapan keluar serta seorg nama pemenang ..hari sabtu ada soalan baru...10 soalan je..xbanyak pun.hihi..

soalannye

1- burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

2-Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?

3-Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih,
hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut?

4-Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan?

5-Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak
dimakan.

6-Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai?

7-Apabila ditarik yang diatas gembira dan yang di bawah merana. Apakah ia?

8-Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada
kesan tapak kakiku. Kenapa?

9-Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian 270 darjah
kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang?

10-Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?


ok..itu je soalan teka teki minggu pertama..tunggu jawapan dan nama pemenang hari khamis..jawab soalan melalui coment dan sertakan email anda..setiap seorg hanya perlu 1 coment tapi sertakan 10 jawapan kalau bijak pandai..hihi..semoga berjaya..

3 kRiTiKaN:

Ummi berkata...

1. penguin
2. kambing patah balik
3. stokin jd basah
4. telur!
5. donat!
6. buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar
dan buah cempedak sebab diluar pagar
7. org mancing dpt ikan
8. berjalan reverse @ undur
9. mane pn dia pusing, dia tetap mengadap BAWAH sbb dia dok mkn rumput. hehehe!
10. speed meter bas

ha... dh jwp sume! lai2. kekeke

ummifarhana@gmail.com

Ummi berkata...

nak tambah satu lg... patutnye amer buat comment moderation ni, barula seperais sket

zack berkata...

1. penguin
2. kambing patah balik
3. stokin basah
4. telur
5. donat
6. pisang,cempedak, buah berangan
7. pemancing dan aper yg di pancing
8. dia juz tgk blkg,bkn nye tgk kat bwh...

9. ke bawah
10. meter bas

zbz_zack@yahoo.com

Blog Widget by LinkWithin