]

Jumaat, 4 Januari 2008

kisah kaisara E2

citer kotex

Kisah Kaisara E1

kisah kotex

Khamis, 3 Januari 2008

Update SPA Q Episod 52/17 Jan 08










MUZIK MUZIK SEMI FINAL: POP ROCK - Part 3




Rabu, 2 Januari 2008

Kisah Guru Dengan Murid

Pada suatu pagi di satu sekolah
menengah, ada seorang pelajar bertanya
pada seorang guru yang sedang
mengajar. Ketika itu, guru tersebut
sedang menyentuh mengenai kasih dan
sayang secara am. Dialog di antara
pelajar dan guru tersebut berbunyi
begini :

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak
pilih seseorang yang terbaik sebagai
orang paling kita sayang?. Macam mana
juga kasih sayang itu nak berkekalan?

C ikgu : Oh, awak nak tahu
ke?.Emmm...b aiklah, sekarang kamu buat
apa yang saya suruh. Ikut je
ye...mungkin kamu akan dapat apa
jawapannya.
Pelajar : Baiklah...apa yang saya
harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah
yang berada di luar kelas sekarang
juga. Kamu berjalan di atas rumput di
situ dan sambil memandang rumput di
depan kamu, pilih mana yang PALING
cantik tanpa menoleh ke belakang lagi
walaupun sekali. Dan kamu petiklah
rumput yang PALING cantik yang berada
di depan kamu tersebut dan selepas itu
bawa balik ke kelas.

Pelaja r : Ok. Saya pergi sekarang dan
buat apa yang cikgu suruh.

Apabil a pelajar tersebut balik semula
ke kelas, tiada pun rumput yang berada
di tangannya. Maka cikgu pun bertanya
kepada pelajar tersebut.

Cik gu : Mana rumput yang cikgu suruh
petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di
atas rumput dan sambil memandang
rumput yang berada di situ, saya
carilah rumput yang paling cantik.
Memang ada banyak yang cantik tapi
cikgu kata petik yang paling cantik
maka saya pun terus berjalan ke depan
sambil mencari yang paling cantik
tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi
sampai di penghujung padang , saya tak
jumpa pun yang paling cantik. Mungkin
ada di antara yang di belakang saya
sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak
boleh menoleh ke belakang semula, jadi
tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya.

M aknanya, apabila kita telah berjumpa
dengan seseorang yang kita sayang,
janganlah kita hendak mencari lagi
yang lebih baik daripada itu. Kita
patut hargai........

Selasa, 1 Januari 2008

CINTA MATI

CINTA MATI

AKU NAK BAGI SATU KISAH SEDIH KALAU KORANG SYG AKU BACA LA KISAH NI
SAMPAI
HABIS YE

Kisah ini berlaku kat Ampang...

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak
jutawan di
Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana
kawan
aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya
melarikan
diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan
kesayangan
dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar
tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia
balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit
antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini
dengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk
majis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa
Lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar
kereta
di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun
dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana
tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn
lelaki
kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua
meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan
itu,
kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan
tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang
sama
iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di
baju
pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan
berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak
megendahkannya.

Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti
ayah
dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan
ayahnya.

Dalam ketakutan yang amat sangat, diap un pergi membasuh baju itu dan
macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada...

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua
menyuruh
dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malangakan
menantinya..Bia
bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain
tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa...

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bla pintu belakang
rumahnya
di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu
pun
pengsan..

Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan
benda
yang berwarna biru........... Perempuan itu bertanya kepada nenek tua
itu
"apa ini...?"

Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang..
err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat
kedai.....

hehehehhhhehehehh......

jgn marah ek....(^_^

BERTARUH TELUR

BERTARUH TELUR


Ada seorang pak cik yang bernama Pak Di yang sangat kaya. Setiap hari
beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi
Pak Di
dah pun bersiap sedia terpacak di kaunter bank untuk menympan
RM1000nya.

Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya setiap hari disedari
oleh Manager Bank. Menager Bank itu pun memanggilnya ke office dan
bertanya...

Manager : Setiap hari saya lihat pak cik akan menympan RM1000 di bank.
Apa
kerja pak cik?

Pak Di : Saya ni sebenarnya tak de kerja encik. Cuma saya suka
bertaruh.
Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah kalah.

Manager : Ooo... ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin belum
bertemu
dengan orang yang teror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh dengan
saya
jangan haraplah nak menang.

Pak Di : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.

Pak Di : Macam ni... dalam tempoh 7 hari dari sekarang encik akan
kehilangan telur encik. Kalau betul encik akan hilang RM1000, kalau tak
saya akan bayar encik RM1000.

Manager : Hahaha.. tak logiklah pak cik. Tapi tak pe... saya setuju.

Setelah kedua-duanya bersetuju, mereka pun beredar. Besoknya bila
bangun
pagi Manager tu pun meraba telurnya.. ooh masih ada. Begitulah
seterusnya
hinggalah sampai ke hari yang ketujuh dia dapati telurnya masih lagi
ada..

Dengan suka hatinya Manager tersebut pun pergilah berjumpa dengan Pak
Di.

Manager : Pak cik sorrylah ye.. telur saya masih lagi ada..

Pak Di : Betul ke? Aku tak percaya... Mari sini aku pegang...

Lalu dipegangnya anu Manager tu. Sambil tersenyum Pak Di pun berkata..

Pak Di : Okaylah.. Betul kata kau. Nah ambil RM1000 ni. Pak Di pun
menghulurkannya.

Manager : Hari ni baru pak cik tahu siapa yang teror... Sorrylah pak
cik
hari ni pak cik tak dapat pergi bank lagi keh.. keh.. keh...

Tiba-tiba Pak Di mengeluarkan RM4000 dan pergi ke kaunter bank. Manager
tersebut rasa hairan lalu bertanya pada Pak Di..

Manager : mana pak cik dapat duit sebanyak tu?

Pak Di : Pak cik bertaruh dengan kawan pak cik Guard kat luar tu tadi
RM5000.

Manager : Bertaruh apa?

Pak Di : Bertaruh yang pak cik dapat pegang telur Manager Bank..

Manager : Tak guna punya orang tua..



MORAL OF THE STORY: Jaga telur anda baik-baik…………….

JANGAN MENIKAH karena ....

> JANGAN MENIKAH karena ....
>
> 1. Jangan menikah karena harta
> Tidak ada gunanya hidup bergelimangan harta tanpa
> cinta. Harta dapat datang dan pergi setiap saat.
> "Cinta" yang sesat dan sesaat dapat diperoleh setiap
> saat, tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli
> dengan harta.
>
> 2. Jangan menikah karena perasaan asmara
> Rasa tertarik, simpati, naksir, yang merupakan
> asmara yang sering disalah artikan sebagai cinta.
> Asmara itu bukan cinta. Asmara dapat cepat berubah
> oleh rupa, harta, tempat dan keadaan. Asmara itu
> buta, tidak tahan lama dan tidak tahan uji. Cinta
> perlu diuji dalam suka dan duka dengan mata terbuka.
>
> 3. Jangan menikah karena rupa saja
> Kecantikan yang diluar memang indah, tapi dapat
> luntur termakan umur.
> Utamakanlah kecantikan yang di dalam.
>
> 4. Jangan menikah karena iba
> lba (rasa kasihan) memang baik dan harus ada dalam
> hidup kita, tapi tidak boleh menjadi dasar
> pemikahan. Kasihan dapat habis, tapi kasih tidak
> berkesudahan. Dasar pernikahan adalah kasih, bukan
> kasihan
>
> 5. Jangan menikah untuk kepuasan sex saja
> Memang sex suci dan penting dalam hubungan
> suami-istri, namun tidak boleh menjadi tujuan utama
> dari pemikahan. Sex hanyalah salah satu bagian dari
> pernikahan. Orang yang hanya mengejar kenikmatan sex
> akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan yang
> diciptakannya sendiri.
>
> 6. Jangan menikah karena paksaan keluarga
> Seorang anak harus berbakti kepada keluarga, namun
> tidak boleh menyerah dalam hal nikah, kalau mereka
> memang salah dan anda benar.
> Berdoalah dan berikanlah penjelasan kepada mereka,
> jangan dengan kekerasan.
>
> 7. Jangan menikah karena desakan usia
> Bila usia sudah menjelang senja dan rekan-rekan
> sudah berpasangan, orang akan mulai gelisah
> (terutama pada wanita). Banyak orang akhimya "asal
> tabrak dan sikat." Hindarilah tindakan tersebut.
> Sabadah dan yakinilah bahwa Tuhan sudah menyediakan
> yang terbaik untuk anda. Jangan takut kehabisan
> jatah dan kadaluarsa.
>
> 8. Jangan menikah untuk membalas jasa
> Orang yang telah berbuat baik perlu dibalas, tapi
> jangan dengan pernikahan. Salah satu hal lain yang
> tidak boleh dilupakan, dan merupakan yang terpenting
> adalah jangan menikah tanpa pengertian dan persiapan
> dengan tindakan yang nyata. - Menikahlah menurut
> pola rencana Tuhan - Daripada salah dan mengundang
> derita, lebih baik tidak menikah. Jika tidak
> diteguhkan oleh Tuhan. Karena Tuhanlah yang
> menciptakan manusia sepasang-sepasang.
>
> Tanpa persetujuan Tuhan, tidak mungkin manusia dapat
> bersatu

Cinta itu buta

Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran.
Amin,pemilik restoran itu juga berperanan
sebagai pelayan mendatanginya dan
menghulurkan menu.

"Saya orang buta dan saya tak boleh membaca
menu.Tolong bawakan sudu kotor yang telah
dipakai oleh pengunjung sebelumnya dan saya
akan menciumnya. Dari situ nanti saya tahu
masakan apa yang enak untuk dipesan," kata
lelaki buta tersebut.

Amin mengumpulkan beberapa sudu bekas
dipakai yang ada dan memberikannya kepada
lelaki tersebut. Ia mencium sudu itu dan akhirnya
berkata, "Saya pesan ikan pais dan sayur masak
asam bang"....

Dengan agak terperanjat Amin mencatat pesanan
lelaki buta itu.Menu itu memang menjadi
kegemaran para pengunjung restoran tersebut.
Beberapa hari kemudian lelaki buta tersebut
datang lagi.Sekali lagi dia minta sudu bekas
dipakai untuk dicium, tetapi bukan yang habis
dipakai utk makan ikan pais dan sayur masak
asam. Hanya ada satu sudu yang habis dipakai
untuk makan menu lainnya.

Amin memberikannya kepada lelaki buta tersebut
yang kemudian mencium sudu itu dan berkata,
"Bau sudu yang ini sedap juga, seperti habis
diguna untuk makan ayam bakar dengan sayur
ulam dan sambal belacan. "

Amin mengiyakan dan si lelaki buta memesan
makanan tersebut.
Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula
beberapa hari kemudian. Dia datang lebih awal
ketika belum ada satupun pengunjung yang
datang sehingga tidak ada sudu bekas diguna
yang boleh diberikan untuk dihidu.

Entah dari mana datangnya, tiba- tiba sifat nakal
***** Amin muncul. Dia menghampiri isterinya
yang berperanan sebagai tukang masak didapur.

Diberikannya satu sudu dan berkata,
"Yati, garu ketiak kamu" "Apa-apalah abang ni ?"
tanya Yati tak faham.
"Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran
kita," kata Amin setelah memaksa. Yati menurut,
mengusapkan sudu tersebut di "ketiak! nya" dan
menyerahkan kembali kepada Amin.

Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang
duduk menunggu. Lelaki buta melakukan seperti
biasa dan berkata,........
"Aku tidak menyangka makwe lamaku Yati
bekerja di sini..........boleh saya jumpa dia"
Amin: ???????????

tang... tang...tang.. Sesungguhnya Cinta itu
Butaaaa..........

Pantun

> Kucing berlari dua tiga,
> seekor sembunyi dalam kain,
> Umur baru dua puluh tiga,
> mak dah bising tanya bila nak kawin.
>
> Ikan haruan masak lemak,
> tersekat tulang dianak tekak,
> Tak cukup dengan mak,
> makcik-makcik,nenek-nenek pun tanya jugak.
>
> Kain batik kain basahan,
> terkoyak tersangkut dimata joran,
> Dulu masa sekolah, mak pesan,
> jangan bercinta nanti ganggu pelajaran.
>
> Panau banyak macam peta,
> Belakang berbelang kena rotan.
> Jadi budak baik mendengar kata,
> 23 tahun tak keluar ngan jantan.
>
> Petang-petang mandi kolah,
> Rambut mengerbang banyak kutu,
> Bila dah habis sekolah,
> mak kelam-kabut carikan menantu.
>
> Anak kerbau mati tersepit,
> Anak ikan mati dijala,
> Pantang tengok lelaki baik sikit,
> asyik cakap 'terima je la'...
>
> Beras ditumbuk dibuat bedak,
> lesung terjatuh jari terluka,
> Bukannya tak ada orang yang hendak,
> masalahnyer hati dah tak terbuka.
>
> Kaki tempang jalannya senget,
> Buku lali terasa keras,
> Masih teringatkan cinta monyet,
> masa umur baru lima belas.
>
> Jolok kedondong pakai galah,
> jolokkan sekali buah kuini,
> Hmm..apa nak jadi pun jadilah,
> Malas nak pening lalat pikir pasal ni.
>
> Tengah hari tertidur lena,
> jam didinding berdenting dua,
> Kalau ada jodoh nanti,tak kemana,
> Cari tak cari..ke temu jua.
> ************
>
> hehe ... pantun ni hanya untuk hiburan semata ..
> takde touching menouching ngan yg hidup atau mati
> ...

X call bukan x ingat

> x bererti kita x call org tu kita x ingat kat dia,
> x bermakna kita x tegur dia kita x sayang kat dia,
> x bermaksud kita x rapat dgn dia kita x pernah
> fikir cara utk merapatkan diri dgn dia.
>
> kadang kala org yg jauh beribu batu dgn kita,
> org yg jarang call kita,
> org yg jarang senyum dgn kita,
> org yg kita jarang jumpa,
> adalah mereka yg selalu dok ingat kat kita.
>
> bersangka baiklah dgn Allah
> bersangka baiklah dgn mereka
> terutama mereka yg bersangka baik dgn Allah.
>
> salah faham adalah lumrah dlm hidup manusia.
> x semua org boleh baca apa yg tersirat dlm hati
> kita,
> kalau kita x luahkan masakan mereka tahu,
> x boleh expect org nak go after us each time,
> sbb kadangkala org tu assume yg kita x mahu
> diganggu walaupun hakikatnya kita mahu dihujani
> dgn..
> soalan2 i.e bertanya kabar utk menguji...
> sejauh mana org itu ikhlas bersahabat dgn kita
> adakah dia hanya sahabat ketika ketawa
> atau dia sahabat ketika mengalir air mata
>
> mmg susah nak meluahkan sesuatu
> terutama pada mereka yg kita tidak percaya
> tapi x slh kalau kita membuang perasaan malu dan
> bercerita
> mungkin mrk dah tahu cerita kita sebelum kita
> ceritakan lagi
> tapi mereka tunggu kita bercerita sendiri
> sbb nnt kalau silap tanya mrk akan dikata busy body
> walhal mrk hanya mahu membantu apa yg terdaya
>
> hidup manusia terlalu complicated
> bagi mereka yg menganggap hidup ini
> complicated dan hidup ini mudah
> bagi mereka yg menganggap hidup ini mudah
>
> manusia itu bersifat ikhtiariah...
> boleh memilih apa yg dia
> mahu sbb dia ada akal
>
> andai kita pilih utk hidup dgn mudah
> maka kita akan dpt hidup dgn mudah
> andai kita pilih utk hidup susah
> maka kita akan dpt utk hidup susah
>
> andai kita pilih utk hidup sbg pejuang
> maka kita akan berusaha utk hidup sbg pejuang
>
> Allah sayangkan kita
> Dia turunkan panduan Al-Quran dan As-sunnah
> hanya mereka yg berakal akan menggunakannya
> dan mereka inilah yg mendpt petunjuk.
> ukhuwwah fillah abadan abada'...
> Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha
> yang sepertinya sia-sia..
> Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.
> Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu
> masih terasa pedih...
> Allah SWT sudah menghitung airmatamu.
>
> Jika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu
> sesuatu dan waktu serasa berlalu begitu saja...
> Allah SWT sedang menunggu bersama denganmu.
> Ketika kau merasa sendirian dan menunggu
> teman-temanmu menelefon...
> Allah SWT selalu berada disampingmu.
>
> Ketika kau fikir bahwa kau sudah mencuba segalanya
> dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi...
> Allah SWT punya jawapannya.
>
> Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan
> kau merasa tertekan...
> Allah SWT dapat menenangkanmu.
>
> Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak
> harapan...
> Allah SWT sedang berbisik kepadamu.
> Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa
> ingin mengucap syukur...
> Allah SWT telah memberkatimu.
> Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi
> ketakjuban...
> Allah SWT telah tersenyum padamu.
> Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi
> untuk digenapi...
> Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu
> dengan namamu.
> Ingat bahwa dimanapun kau atau kemanapun kau
> menghadap...
> Allah SWT TAHU ....... Mungkin Tuhan sengaja mahu
> kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum
> menemui insan yang betul supaya apabila kita
> akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu
> bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian
> dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila
> salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain
> akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu
> yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita
> tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk
> kita.
>
> Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda
> boleh duduk di dalam buaian dan berbuai brsama tanpa
> berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang
> dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling
> hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita
> tidak akan tahu apa yang telah kita punyai
> sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa
> kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah
> 'ia' datang.
>
> Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu
> kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali!
> Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan
> sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi
> sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di
> dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit
> untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk
> menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai
> seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup
> untuk melupakan seseorang.
>
> Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi
> ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya
> akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda
> tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum
> senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah
> yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu
> ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan
> rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya
> dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.
> Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke
> mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang
> anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu
> kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua
> perkara yang ingin anda lakukan.
>
> Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk
> membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup
> untuk membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup
> untuk memastikan anda adalah seorang insan dan
> harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia.
> Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut
> seseorang.Jika anda rasa ianya menyakitkan anda,
> fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.
>
> Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam
> memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat
> yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di
> dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagiaan terletak
> kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka,
> mereka yang telah mencari dan mereka yang telah
> mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai
> kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup
> mereka. Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan
> ciuman dan berakhir dengan tangisan.
>
> Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan
> yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh
> meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda
> melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.
>
> Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di
> sekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda
> supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan
> tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan
> menangis.
>

Kisah sedih

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang
tinggal serumah di sebuah
apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang
setelah tamat bertugas
mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang
ke rumah.

Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan
lif. Rupanya elektrik
padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat
tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita
pun tak tahu bila
agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil
bercerita, tapi kita
kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita
buat cerita lawak...kita
akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar
kita serius dengar
cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah
kaki memanjat tangga
untuk ke tingkat 60.

si A mula bercerita....
si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah
hidupku...aku membesar
tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam
kandungan, dari kecil
aku....bla bla bla bla bla.....Punya la sedih mereka
mendengar cerita si A
hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah
sampai kat tingkat 20.
Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi
berhenti untuk lap air
mata...kemudian mereka kembali memanjat sambil si B
pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku
5 tahun kedua ibu
bapaku meninggal dalam kemalangan jalanraya...aku
dibesarkan oleh abang
sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang
sulung ku tak
bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik
beradik seramai 4
orang... bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah
lama cerita si B
dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55.
Hanya 5 tingkat aje
lagi... sambil melangkah ! memanjat tangga yang
ketingkat 56, si C mula
menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih
lagi...cerita aku lagi
sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je
lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU
TERTINGGAL DALAM KERETA....
UWAAAAAAAAAAAAAAA

Lawak spesel (18sx)

 Nak di jadikan cerita.. ada la sorang kaya baru,
> asalnya di kampung saja..
> tapi disebabkan tanahnya kena projek KLIA, jadi
> jutawan segera la dia.
> Waktu dia susah dulu.. teringin sangat dia nak pi
> K.L, so lepas dah jadi
> kaya, tanpa membuang waktu, dia pun ke K.L laa.
>
> Pasai banyak duit, dia pun bawak la sorang body
> guard merangkap pembantu
> peribadi. Di K.L, dia menginap di K.L International
> Hotel. Sampai di sana
> lebih kurang pukul 10:00 pagi... perut dia pun agak
> berkeroncong sikit la.
> Selepas check-in, dia bagi tau kat pembantu dia..
>
> O.K.B (Orang Kaya Baru ) : Mat...aku lapag ni ,
> belikan aku mee yang
> spesial satu.
>
> Mat : Oke Boss...tapi mee yang spesial tu macam mana
> Boss ?
>
> O.K.B : Ishk..hang niii, mee yang spesial tuu..pakai
> teloq dua biji laa..
>
> Mat : Ooooo....siap Boss.
>
> Lepas tu ..makan la si O.K.B mee spesial tu. Mai
> time pukul 3:00 ptg, perut
> O.K.B tu berkeroncong lagi. Lalu dia panggil
> pembantu dia tu..
>
> O.K.B : Mat..! Aku lapaq nihh , pi beli nasi goreng
> spesial satu.
>
> Mat : Nasi goreng spesial ..? Yang pakai teloq dua
> tu Boss ..?
>
> O.K.B : ...waaaa , dah pandai dah hang Mat , no
> ?..cukup tau aku punya
> taste...
>
> Mat : Mesti laa Bosss..bagi saya 10 minit saja
> Bosss...
>
> Lepas siap makan, O.K.B tu tertidur la sampai
> maghrib.. dia pun terbangun
> pasai air-cond sejuk sangat . Pasai dah tidog
> sepetang dah, dia pun susah
> la nak tidog lagi. Bergulung pi berguling mai, tak
> leh tidoq juga..
> air-cond pun sejuk gila... jadi 'adik' dia pun dok
> 'stand by' saja laa..
> Tak tau nak buat macam mana ngan sejuk lagi, dia pun
> panggil pembantu dia
> lagi...
>
> O.K.B : Mattt !!!....
>
> Mat : Yaaaa..Boss,
>
> O.K.B : Mai sini sat...Mat : Ada apa Boss...?
>
> O.K.B : Mat...'adik' aku minta laaa..(dgn nada
> berbisik ) Hang pi cari awek
> yang spesial kat aku sorang, yang spesial tau.
>
> Mat : (sambil tergaru-garu kepala)..oke Boss !
>
> Si Mat ni mana la tau pasai awek-awek yang boleh
> 'pakai' ni. Tapi, Boss
> punya pasai dia pun pi la cari jugak.... Sejam
> kemudian dia pun pi la
> hantar satu awek untuk Boss dia. Mat ni pun standby
> la kat luar bilik, mana
> nak pi tau takut-takut pencegah maksiat mai. Pas
> lima minit awek tu masuk
> dalam bilik Boss dia tiba-tiba dia dengar suara yang
> kuat dari dalam
> bilik..
>
> O.K.B : MATTTT !!!!...
>
> Mat : Ada apa Boss...
>
> O.K.B : Pasai pa hang cari bapok kat akuuuuu..aku
> kan kata awek...?
>
> Mat : Laaa.....Tadi Boss kata cari awek yang spesial
> ....Boss selalu kata
> yang spesial tu mesti telo dua...
>
> O.K.B : ..????????????????????????
>
>
> --
> Never love a love that hurts........
> never hurt a love that loves !!! __._,_.___
>
> "KITA KAWAN-KAWAN TAK MAU LAWAN..."

Samudera - Bila Diburu Kenangan

Samudera - Bila Diburu Kenangan

Untuk apa kita bertemu..
Jika hanya penuh derita ..
Kepedihan dihatiku..
mendayukan bicara asmara..
Kering layu bagai daunan..
Yang menitih sekilas usia..

Terkuncilah mimpi bertahun ..
Dalam suram malam gelita..
Menantikan embun pagi
Menitiskan wangian kasturi..
Keluhuran benih cinta..
Merantai ingatan..
Kenangan masa silam..

Dirimu diriku..
Pernah bernama kekasih..
Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Menghangatkan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..

Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Mengenangkan dan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..


video

Samudera - Bila Diburu Kenangan

Samudera - Bila Diburu Kenangan

Untuk apa kita bertemu..
Jika hanya penuh derita ..
Kepedihan dihatiku..
mendayukan bicara asmara..
Kering layu bagai daunan..
Yang menitih sekilas usia..

Terkuncilah mimpi bertahun ..
Dalam suram malam gelita..
Menantikan embun pagi
Menitiskan wangian kasturi..
Keluhuran benih cinta..
Merantai ingatan..
Kenangan masa silam..

Dirimu diriku..
Pernah bernama kekasih..
Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Menghangatkan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..

Apa mungkin kau dan aku..
Melayarkan bahtera impian..
Walau pernah kehilangan..
Tanda cinta pedoman setia..

Bicaramu sentuhanmu kasih..
Mengenangkan dan kenangan..
Namun hati yang terluka ini..
Mengunci perasan hati..
Untuk aku bercinta lagi denganmu..

video
Blog Widget by LinkWithin